De kans is groot dat de naam Moncler er eentje is die je meteen in verband brengt met wintersport. Zelfs als de naam van het bedrijf je onbekend in de oren klinkt is de kans zowat 100% dat je de jassen desondanks al tegen bent gekomen en het uiterlijk ervan wel een belletje doet rinkelen. De kenmerkende donsjassen zijn dan ook al enkele decennia ontzettend populair en het uithangbord van de onderneming. Maar Moncler is wel degelijk meer dan enkel en alleen maar de donsjas.

Een korte geschiedenis

Moncler zag het levenslicht in Grenoble in de vroege jaren ’50. Vanaf dag één werd de legendarische donsjas verkocht maar deze was wel gericht op een ander publiek dan de wintersporters die het merk groot zouden maken. De warme donsjassen werden door Moncler oorspronkelijk ontwikkeld om de arbeiders in de regio warm te houden tijdens de strenge winters. Al snel ontdekten de Alpine sporters de jassen echter en het zakelijk inzicht van de mensen achter Moncler deed de rest. Er werden enkele kleine aanpassingen doorgevoerd en in geen tijd veroverde Moncler de sector van de Alpine sport en het skiën.

Fashionista’s vinden Moncler

In de jaren ’80 braken de befaamde Moncler jassen ook door in de modewereld. Met alweer enkele kleine aanpassingen en de lancering van een heuse zomercollectie werd Moncler ook buiten de wintersport een naam om mee rekening te houden. Het feit dat Moncler tegenwoordig in Italiaanse handen is zegt eigenlijk genoeg: Moncler is een merk dat stijl en design hoog in het vaandel voert zonder daarbij de kwaliteit die hen groot heeft gemaakt uit het hoog te verliezen. Benieuwd naar hoe die collecties er dan exact uit zien? Op Oger.nl kan je een uitgebreid assortiment terugvinden.